onsdag 22. februar 2012

Over fjellet

Da er jeg snart i Oppdal igjen ! Skiene ventet... Og alle hjemme!
Ble litt av ett reisedøgn 24 timer er gått siden jeg klemte Frida Good bye! Reisetid og vente tid kan faktisk være god tid ! Studere mennesker f eks er underholdning !! Og strikke og høre lydbok er også godt takk til (Asbjørn) ikke minst la tankene flyte og fordøye detman har opplevd !

Det ble ikke syvmannsfly fra Nairobi :-) Lenge siden jeg har fløyet jumbo nå Gjort det bare en gang før .. Til Israel !
Utrolig at en slik sak i det hele tatt kan lette ! Artig !
Flybytte og trim tur på Schipol , Amsterdam Brukte GPS for å se hvor langt vi gikk Ble nesten en km :) godt for blodsirkulasjonen .
Så var det Stockholm neste ., i det vi skulle gå inn for landing så vi på sjermen som viser flyruta at flyet endret rettning .. Rett øst ! Joda .. Det var Underkjølt regn på Arlanda og var steng middleridig , så vi måtte ned i Helsinki å fylle drivstoff mens banen ble aviset .. Jodda .. Mange skulle videre med fly så litt spenning i luften var det ! Jeg skulle jo videre til Oslo og tenkte på baggen jeg så gjerne
Ville ha hatt i flyet så jeg kunne løpe direkte om tiden ble knapp ..
Røde kors mannen ved siden av meg var reisevant .. Jaja ingenting att göra åt detta Man får försöka att gilla läget , sa han
Hmm godt sagt ! Den kjøper jeg ! Mao Gjøre det beste ut av situasjonen !!
Jeg fikk høre litt om røde kors og jeg kan nå triumfere med tre hovedsteder på en dag .. Eller fire .. Om man sier ett døgn nå .. Ikke helt som "the big five" men det ligner :-)
Vel nede på Arlanda ruset jeg til bagasjenåndet Gjett hvems bag kom ALLER først?? Ha ! Sikkerhets komtroll for femte gang Ingen våpen nå heller :) ( folk er sååå træg ,bruker Såå lang tid til å få av seg jakka og de stakkar poser og vesker i plastboksene Sukk
Jeg brukte 3,7 sek )Så videre å finne gaten .. Rett på flyet .. I Oslo ventet jeg 10 min .. Da gikk toget ! Vi snakket flyt!
Nå bærs det oppover bakkene mot Dovrefjell !! Herrlig!
Har kaffe på koppen som representerer Go - stund!!

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar