mandag 30. januar 2012


HVERDAGS EVENTYRET
TOP TREE HUT


En helt vanlig onsdag sitter fire damer å spiser lunsj, og en ide blir født!Jeg har hørt ett rykte gjennom min datter, at det finnes hytter å leie oppe i trær!!! (Takk IDA og takk Nathalie) Noen av oss har en liten tradisjon,nemlig å finne små eventyr som går an å gjennomføre midt i uka.Store familier har vi og i helgene er det mange prosjekter for en mor å holde i...Så alle rundt bordet var helt med på at dette var et perfekt proskjekt å utforske!!Dermed var det googlet og bestillt samme dag!!
Vi hadde et nytt hverdagseventyr i vente!! Hurra!

 Marit-Sofie var sjåfør, Hanne ,Synøve og jeg underholdt i bilen.
Mellom Oppdal og Brummundal er det noen timers kjøring..men pyttåpytt..God sjåfør og med glade passasjerer er turen bare en fryd! Turen starter jo i det vi er plassert i bilen med kaffe og strikking og mobiltelefoner! Mange beskjeder å gi!! 
Tiden gikk fort og litt telefon guiding var vi på vei inn i skogen
For oss som bor på fjellet er de store dype skoger faktisk ett lite eventyr.


Makan til idyll som møtte oss der vi skulle parkere.Det brant i lykter og det var ikke tvil om at vi var ventet, og at vi hadde funnet frem! 
Fantastisk!!


Jeg må bare si at følelsen av spenning og lykke var overveldende når vi gikk opp "brua" gjennom grantrærne.
Vi skulle nemlig bo i GRANHYTTA !
Vi kven av fryd alle fire!!
Hytta var ikke stor, men VELDIG sjarmerende!!
 Vi rigga oss til med mat og etter masse latter, fryding og kos fant vi sengene etterhvert!To av oss lå på kvisten ,det var ca 75 varmegrader der,Marit Sofie lå i kottet og Synøve på sofaen.
Det var jo mørkt da vi kom ,men stemningen var fantastisk!
Da jeg våknet så Hanne ,som lå i den andre sengen på meg og hvisket: SE DER og pekte ut..
Dette så jeg:

 

                           Og dette...




             Bilde av vinduet mitt i senga så og si





                 En av de tingene som sto på nett-siden til konseptetvar at :"..fuglemat inngår i prisen..."..Det tente vi på! 





                           Tatt fra soveromsvinduet!..og det er helt sant!!



Deler av en sangstrofe kom til meg da jeg så dette bilde:
Vinteren er ikke det værste vi har...





Verandaen utenfor hytta. Bålpanne og sitteplasser der man kunne skue ut over øde landskap! HÆÆRLIG!!!
RO for sjel og sinn!!




Det er flere som kan dele bolig!





Turmaten min i nye omgivelser. Som  regel er det fjellet MEN du verden for en god vri!!





Idyll



Det var så stille



Har allerede begynt å glede meg til neste gang jeg skal stå på denne verandaen.




 Å utforske ligger til oss!!! Vi hørte om at det var flere hytter og de MÅTTE vi bare utforske. Dvs Det var ganske langt mellom dem så vi valgte å finne LERKEHYTTA. Og den fant vi!!!

KUULT!!



Vi parkerte ett stykke unna så vi ikke skulle virke påtrengende!!



Dette var ett hverdagseventyr over ETT døgn! Ikke dyrt døgn! Ingen servitører eller roomservice! MEN SÅ GØY!! Å finne disse smutthullene og gjøre noe stort av det lille er  god livsvisdom i hverdagen.
Vi spiste god mat,vi sov godt, vi våknet mitt i eventyret,vi gikk skitur og vi lagde engler i snøen :-) Helt sant!!
EVENTYRET ER DER UTE!!
Det er bare å gjøre det!!
 Jeg ville ikke vært denne opplevelsen foruten!!
Jeg er GLAD og TAKKNEMMELIG!!

ps.. Vink tilbake til Hanne.. :-) HÆÆRLIG!!

3 kommentarer:

  1. Tusen takk for turen. Du skriver så bra og har supre bilder. Tror nesten at jeg har vært med på tur ;)

    SvarSlett
  2. Dette må nå være noe for nøstene, utrolig fine bilder

    SvarSlett